دمنوش ها و گیاهان ارگانیک

روغن زیتون ، خوش طعم و پر خواص

روغن زیتون ، خوش طعم و پر خواص

روغن زیتون ، خوش طعم و پر خواص

این روز ها کمتر کسی هست که از خواص فراوان روغن زیتون بی خبر باشد . این گیاه دارویی در بیشتر مناطق معتدل و مرطوب رشد می کند و با فشردن میوه های زیتون این زوغن پر خاصیت از آن خارج می شود. روغن زیتون علاوه بر این که طعم غذا را بسیار بهتر می کند ، حواص درمانی فراوانی نیز دارذ. اگر دوستدارید غذایی سالم و بسیار خوش طعم میل کنید یا برای سالاد استفاده کنید ، روغن زیتون گزینه ای بسیار مناسب می باشد روغن زیتون ، خوش طعم و پر خواص، با طعم غذا جادو می کند . ما در این صفجه از مجله سلامت قاهره قصد داریم بیشتر راجب خواص روغن زیتون صحبت کنیم . با ما همراه باشید 🙂

 

روغن زیتون ، خوش طعم و پر خواص

مقاله سایت قاهره : روغن زیتون ، خوش طعم و پر خواص

 

تأثیرات روغن زیتون بر سلامت بدن

روغن زیتون از قدیم تا به امروز به دلیل خواص فراوانی که برای بدن داشت برای بیماران تجویز می شد . از تأثیرات روغن زیتون می توان به سلامت قلب ، پوست و مو و رگ ها و … اشاره کرد. حتی اگر لخته خونی روی پوست دارید با ماساژ با روغن زیتون به راحتی می توانید رفع کنید.

روغن زیتون به دلیل غنی از پلی‌فنل‌های محافظ قلب می باشد که میزان کلسترول بدن را کاهش می دهد. همچنین این روغن دارای خواص ضد التهابی می باشد و التهابات بدن را دفع می کند .روغن زیتون اسیدهای چرب امگا-3 دارد. کلسترول‌های خوب بدن (HDL) را افزایش می دهد و برای هضم غذا و متعادل نگه داشتن هورمون‌ها نیز مناسب است.

 

روغن زیتون ، خوش طعم و پر خواص

مقاله سایت : روغن زیتون ، خوش طعم و پر خواص میوه زیتون

 

اگر بخواهیم از خواص روغن زیتون دقیق تر توضیح دهیم :

 

جلوگیری از سکته قلبی

روغن زیتون به دلیل غیر اشباع بودن آن برای سلامت قلب بسیار تأثیر دارد. این مواد غذایی با کاهش کلسترول‌های بد (LDL) بدن، از سکته‌ی قلبی و مغزی جلوگیری می‌کنند.

 

رفع مشکلات گوارشی

روغن زیتون در دستگاه گوارش و روده تأثیر بسزایی دارد . این روغن مانند یک محرک عمل می کند و به هضم غذا کمک می کند و غذا را به سمت روده ها حرکت می دهد. همانطور که بالا هم گفته شد زینون سرشار از روغن غیر اشباع می باشد. به همین دلیل به حرکت غذا در بذن بسیار کمک می کند . اگر دجار یبوست هستید با مصرف یک قاشق روغن زیتون به همراه یک قاشق مربای لیمو ترش به راحتی می توانید یبوست را رفع می کنذ.

 

درمان افسردگی

درمان افسردگی ، شاید اول برایتان عجیب باشد که این روغن چگونه ممکن است افسردگی را درمان کند . باید بگوییم که این روغن حاوی (سروتونین) می باشد . (سروتونین) نوعی شادی آور طبیعی می باشد که به رفع افسردگی بسیار کمک می کند.

 

تقویت حافظه

وحود امگا 3 و امگا 6 در روغن زیتون به تقویت حافظه کمک فراوانی می کند.

 

تسکین درد های مفصلی و التهابی

روغن زیتون سرشار از (اولئوکانتال) می باشد وجود این ماده در روغن موجب ایجاد خواص ضد التهابی در روغن می شود . (اولئوکانتال) نوعی ماده ضد التهابی طبیعی می باشد که با مصرف موادی مثل روغن زیتون وارد بدن می شود و عوارضی ندارد.

 

عوارض مصرف بیش از حد روغن زیتون

مصرف روغن زیتون عارضه ای سنکینی ندارد و به حز افزادی بع این روغن خساسیت دارد ، مصرف بیش از خد این روغن موحب ایحاد اسهال خفیف در بدن می شود.  از طرفی این ویژگی را هم می‌توان یک فایده دانست چون در صورت نیاز می‌توانید از آن به عنوان یک ملین طبیعی استفاده کنید. اگر دجار بیماری قندی و دیابت هستید سعی کنید مصرف این روغن را کاهش دهید زیرا که این روغن موجب کاهش میزان قند خون شود و ممکن است برای شما دردسر ساز شود.  گر به طور همزمان دارویی را برای کنترل فشار و قند خون خود مصرف می‌کنید و روغن زیتون می‌خورید، ممکن است کاهش قند خون و فشار خون شما تشدید شود.

 

برای مشاهده خواص گیاه بابون روی این لینک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *