نقد و بررسی

دستگاه پرس سرد (روغن گیر ) چیست و چه کاربردی دارد

دستگاه پرس سرد چیست و چه کاربردی دارد

شاید برای شما هم این سوال پیش میاید که دستگاه پرس سرد ( روغن گیر ) چیست و چه کاربردی دارد . در این مقاله میخواهیم به شما این دستگاه ها را معرفی کنیم. با قاهره همراه باشید.

در میان علاقه مندان به غذای سالم، یکی از آخرین روندها روغن پرس سرد است. مطابق با طرز فکر «بازگشت به اصول» که بیشتر غذای سالم امروزی را هدایت می‌کند، روغن فشرده سرد به روزهایی بازمی‌گردد. که از حیوانات مزرعه برای چرخاندن چرخ‌های سنگی غول‌ پیکر برای آسیاب کردن دانه‌ها، آجیل و میوه‌ها استفاده می‌شد.

هنگام استفاده از دستگاه روغن پرس سرد، حرارت در فرآیند پرس کاهش می یابد و روغن بیشتر طعم طبیعی خود را حفظ می کند. و مواد مغذی و آنتی اکسیدان های حیاتی را حفظ می کند. در حالی که علم واقعی در مورد این مزایا هنوز در انتظار است، تقاضای فزاینده برای روغن‌های پرس سرد فرصتی را برای کشاورزان و فرآوری‌کنندگان دانه‌های روغنی امروزی ایجاد می‌کند.

دستگاه پرس سرد (روغن گیر ) چیست و چه کاربردی دارد

دستگاه پرس سرد چیست ؟

همانطور که از نام دستگاه پیداست، پرس سرد، استخراج روغن بدون حرارت است. با این حال، مهم نیست که چگونه این کار را انجام دهید، گرما درگیر خواهد بود. اصطکاک مورد نیاز در دستگاه روغن پرس سرد برای خرد کردن دانه ها و جدا کردن روغن به طور طبیعی گرما ایجاد می کند. شاید برای شما سوال باشد که چرا به این دستگاه پرس سرد می گویند. روش پرس سرد نام خود را از کلمه آلمانی kalt geschlagen گرفته است. این به معنای “کوبش سرد” است و اعتقاد بر این است که به فشار شدیدی که دانه ها و میوه ها تحت آن قرار می گیرند اشاره دارد.

دستگاه روغن پرس سرد چگونه کار می کند؟

 یک دستگاه استخراج روغن از یک پیچ برای فشار دادن دانه ها در مخزن استفاده می کند. سپس بدون نیاز به استفاده از مواد شیمیایی یا حرارت بیش از حد، اصطکاک و فشار روی مواد ایجاد می شود تا روغن آن آزاد شود. سپس خمیر به طور جداگانه پراکنده می شود .در حالی که روغن در یک ظرف می چکد.

دستگاه پرس گرم چه فرقی با دستگاه پرس سرد چیست؟

پرس سرد نوعی روش است که برای برخی ازافراد مناسب است که دانه های روغنی کوچک و روغن های بهداشتی را گرم نمی کنند. پرس گرم نیاز به گرم کردن دانه های روغن دار (بخارپز کردن و سرخ کردن) دارد که در نهایت پرس سرد عملکرد بیشتر و بهتری دارد نسبت به پرس گرم.

دستگاه پرس سرد (روغن گیر ) چیست و چه کاربردی دارد

مزیت پرس سرد چیست؟

پرس سرد باکتری ها را در سطحی از بین می برد که طعم و کیفیتی را که گرما و پاستوریزاسیون شیمیایی از بین می برند حفظ می کند. نیازی نیست نگران باکتری ها باشید چرا که روغن شما تازگی، طعم و کیفیت را حفظ می کند. پرس سرد به روغن گیری قدرت فوق العاده می دهد. روغن های پرس سرد خواص طبیعی خود را حفظ می کنند روش پرس سرد منجر به استخراج طبیعی روغن از دانه ها می شود. این روش فقط دانه را فشار می دهد و هیچ پردازش دیگری درگیر نیست. مواد مغذی طبیعی، بافت، عطر دست نخورده باقی می مانند. زمان بیشتری می برد و بازده کمتری دارد اما ایمن ترین و سالم ترین روغن است.

دستگاه پرس از چه اجزایی تشکیل می شود؟
قطعات اصلی دستگاه های پرس دستی عبارتند از: قاب، قوچ، مهره و پیچ، توپ آهنی، دسته، راهنما، پانچ و قالب. گلوله های چدنی در دو انتها نصب می شوند که به پیچ و مهره متصل می شوند.

تفاوت روغن پرس سرد و ارگانیک چیست؟

یکی از سوالاتی که در مورد روغن های پرس سرد وجود دارد این است که چه تفاوتی بین این روغن ها با روغن های ارگانیک است. روغن پرس سرد روغنی است که از دانه هایی که به طور طبیعی خرد و فشرده می شوند استخراج می شود. از سوی دیگر، روغن ارگانیک، روغنی است که از دانه هایی که به صورت ارگانیک و بدون استفاده از مواد شیمیایی یا آفت کش ها در مزارع کشت می شوند، استخراج می شود. بنابراین، این تفاوت اصلی بین روغن پرس سرد و روغن ارگانیک است. 

تفاوت روغن پرس سرد با روغن معمولی چیست؟

از دیگر سوالات درباره روغن پرس سرد ، فرق آن با روغن های معمولی است . روغن‌های معمولی تحت فرآیند هیدروژنه شدن قرار می‌گیرند و بیشتر با مواد شیمیایی مضر تولید می‌شوند تا ماندگاری و ظرفیت بازدهی آن‌ ها افزایش یابد. از طرف دیگر، از آنجایی که روغن های پرس سرد بدون فیلتر هستند و کمترین پردازش را انجام می دهند، ماندگاری کمتری دارند ولی سالم تر هستند و به سلامتی بدن آسیب نمی رسانند.

چرا پرس سرد اینقدر گران است؟

یکی دیگر از دلایل گران بودن پرس فشار سرد فشار مورد نیاز برای تهیه روغن است. شرکت‌های روغن گیری سرد از هزاران پوند. فشار برای گرفتن روغن از محصولات خود استفاده می‌کنند. و اغلب مواد را از طریق روشی به نام پردازش فشار بالا (یا HPP) حفظ می‌کنند.

کدام روغن ها را میتوان به صورت سرد تهیه کرد؟

صدها نوع مختلف روغن فشرده سرد وجود دارد، مانند روغن زیتون فشرده سرد، روغن ماکادمیا، روغن گردو، روغن آووکادو، روغن دانه کنجد، روغن گلرنگ، روغن دانه شاهدانه، روغن بذر کتان، روغن دانه خشخاش، روغن کلزا و غیره. 


									

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *