دمنوش ها و گیاهان ارگانیک

بهترین روغن های گیاهی که باید بشناسید

خواص بی نظیر دمنوش لیمو عمانی

این روز ها بدلیل افزایش روز افزون صنعتی شدن مواد خوراکی و نمایان شدن مضرات آنها ، جامعه به سمت استفاده از مواد غذایی ارگانیک و سنتی میرود. به همین دلیل یکی از چیز هایی که کم کم دارد بر محبوبیتش افزایش پیدا میکند ، روغن های گیاهی است. این روغن ها بدلیل داشتن نسبت زیاد HDL (کلسترول مفید) به LDL (کلسترول مضر) و همچنین خواص غذایی که دارند درحال رواج یافتنند. روغن های گیاهی همچنین بدلیل خواص دارویی که دارند بسیار مورد توجه پزشکان و اطبا هستند. و به بیماران خود برای درمان بسیاری از بیماری ها ، مصرف روغن های گیاهی را پیشنهاد میکنند.  در ادامه به شما بهترین روغن های گیاهی که باید بشناسید رو معرفی میکنیم.

 

5- روغن آووکادو

 

روغن آووکادو سرشار از کلسترول مفید و چربی اشباع نشده است. روغن آووکادو در هر دمایی حاوی مقادیر زیادی از مواد مغذی است و می‌تواند برای افرادی که به دنبال روغنی همه کاره و سبک هستند، بهترین روغن خوراکی محسوب شود. نقطه‌ی دود روغن آووکادو نسبت به روغن زیتون بالاتر است و می‌تواند برای سرخ کردن، نانوایی و آشپزی به مدت طولانی استفاده شود و برای شما تجربه خوبی به ارمغان بیاورد. روغن آووکادو حاوی انواع ویتامین ها مانند ویتامین E و B است و برای رشد مو ها به شدت مفید است. از خواص آووکادو میتوان به پیشگیری از دیابت، کاهش کلسترول خون بالا ، لاغری ، جلوگیری از ریزش مو ، حفظ سلامت ناخن ، بهبود پسوریازیس و اگزما، رفع شوره سر، مرطوب کننده پوست اشاره کرد. این روغن یکی از بهترین منبع های آنتی اکسیدان لوتئین است که این آنتی اکسیدان برای سلامت چشم بسیار مفید است.

 

4-روغن زیتون 

این روز ها کمتر کسی هست که از خواص فراوان روغن زیتون بی خبر باشد . این گیاه دارویی در بیشتر مناطق معتدل و مرطوب رشد می کند و با فشردن میوه های زیتون این زوغن پر خاصیت از آن خارج می شود. روغن زیتون علاوه بر این که طعم غذا را بسیار بهتر می کند ، خواص درمانی فراوانی نیز دارد. اگر دوست دارید غذایی سالم و بسیار خوش طعم میل کنید یا برای سالاد استفاده کنید ، روغن زیتون گزینه ای بسیار مناسب می باشد روغن زیتون ، خوش طعم و پر خواص، با طعم غذا جادو می کند .

روغن زیتون به دلیل غنی از پلی‌فنل‌های محافظ قلب می باشد که میزان کلسترول بدن را کاهش می دهد. همچنین این روغن دارای خواص ضد التهابی می باشد و التهابات بدن را دفع می کند .روغن زیتون اسیدهای چرب امگا-3 دارد. کلسترول‌های خوب بدن (HDL) را افزایش می دهد و برای هضم غذا و متعادل نگه داشتن هورمون‌ها نیز مناسب است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خواص دیگر روغن زیتون کلیک کنید.

 

3-روغن آفتابگردان

 

رسیدیم به معروف ترین و محبوب ترین روغن گیاهی. روغن آفتابگردان یکی از معروف ترین روغن های موجود در دنیاست . این روغن خواص بی نظیری برای سلامت بدن دارد. از مزایای روغن آفتابگردان میتوان به توانایی آن برای بهبود سلامت قلب، افزایش انرژی، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود سلامت پوست، پیشگیری از سرطان، کاهش کلسترول خون، محافظت از بدن در برابر آسم و کاهش التهاب است. تقریبا همه مردم با روغن آفتابگردان آشنایی دارند ولی اکثرا نمیدانند که این روغن جایگزین بسیار خوبی برای بسیاری از روغن هاست و منبع خوبی برای تهیه یک روغن گیاهی است. روغن آفتابگردان حاوی ویتامین D و K است و با اسیدهای چرب اشباع و اسیدهای چرب چند کربن اشباع شده و به همین دلیل خواص بسیار زیادی برای بدن دارد.

 

2- روغن کلزا

 

روغن کلزا از گیاهی زردرنگ و خوشه‌ای که در تصویر بالا مشاهده میکنید به همین نام استخراج می‌شود و روغنی مفید و سرشار از اسیدهای چرب ضروری برای بدن است. روغن کلزا حاوی ویتامین E و فیتواسترول‌هاست و و مصرف آن ها برای سلامت پوست و مو بسیار مفید است. این روغن حاوی اسید آلفا لینولنیک( امگا 3 ) و اسید لینولئیک ( امگا 6 ) است که توسط بدن انسان تولید نمی‌شوند و برای سلامتی بدن انسان به شدت موثر است. از این روغن میتوان برای سرخ کردن ، پخت کباب، تخم مرغ و سایر غذاهای سرخ شدنی، پخت کلوچه ها و کیک ها استفاده کرد.

 

1-روغن کنجد

به روغنی رسیدیم که بین روغن ها به ملکه روغن ها مشهور است : روغن کنجد . روغن کنجد بدلیل داشتن چربی غیراشباع بسیار زیاد مشهور است و از بهترین و پایدار ترین روغن های گیاهی است. این روغن سرشار از انواع آنتی اکسیدان ها و املاح معدنی مثل مس، منیزیم، آهن و کلسیم است و ویتامین E و B و C است. این روغن معمولا برای رای پخت و پز و سالاد استفاده می‌شود. و چون میتواند دمای بالا رو تحمل کند برای سرخ کردن‌های با حرارت کم و نسبتا زیاد مناسب است. روغن کنجد بدلیل داشتن منیزیم فراوان می‌تواند به جلوگیری از فشار خون کمک کند. روغن کنجد بخاطر وجود زیاد ویتامین B و C به هضم غذا کمک می‌کند و همچنین چون حاوی کلسیم است. می‌تواند به رشد قد کودکان و استحکام استخوان‌ های آن‌ ها کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *