دمنوش ها و گیاهان ارگانیک

دمنوش عناب ، خوشمزه و خوش رنگ

دمنوش عناب ، خوشمزه و خوش رنگ

دمنوش عناب

همه ما میدانیم که در فصل تابستان بدلیل تعرق زیاد ، بدن آب زیادی از دست میدهد و باید حواسمان باشد که هومئوستازی بدن ( حفظ تعادل و شرایط فیزیکی و شیمیایی بدن ) دچار اختلال نشود. یکی از چیز هایی که توصیه می شود در تابستان مصرف کنیم ، دمنوش های تابستانی هستند. این دمنوش های تابستانی باعث می‌ شوند گرمای بدن کنترل شود و بدن در این فصل ایمن‌ تر باشد . به دمنوش های تابستانی ، سردنوش هم گفته می شود زیرا به صورت سرد مصرف می شوند. این سردنوش ها به کاهش دمای بدن شما کمک می کنند و بعد نوشیدنشان بسیار شاداب خواهید بود. در ادامه به شما دمنوش عناب ، یک دمنوش خوش مزه و خوش رنگ را معرفی خواهیم کرد. با قاهره همراه باشید

دمنوش عناب ، خوشمزه و خوش رنگ

 

طرز تهیه دمنوش عناب

ابتدا حدود 12 عناب را با چاقو از وسط نصف کنید و سپس آنها را به مدت زمان 10 دقیقه درون آب سرد بریزید تا پوست عناب ها نرم شود . سپس عناب های خیس را با دو قاشق غذاخوری زرشک ترکیب کنید و درون یک قوری بریزید و سپس آب جوش را به آن اضافه کنید. در مرحله بعد قوری را روی کتری قرار دهید و یک پارچه تمیز بر روی قوری بیندازید و اجازه دهید تا دمنوش شما به مدت نهایت 15 دقیقه دم بکشد. بعد از این زمان دمنوش شما آماده است. و می توانید آن را نوش جان کنید.

 

خواص دمنوش عناب

از بهترین گزینه ها برای لاغری

دمنوش عناب بدلیل داشتن میزان پروتئین و فیبر بالا و کم کالری بودن آن ، میتوان آن را یکی از بهترین گزینه ها برای لاغری به حساب آورد. یکی دیگر از دلایلی که عناب از بهترین گزینه های لاغری شمرده می شود ، این است که با نوشیدن آن به نوعی مدت زمان بیشتری سیر خواهید بود. و این باعث میشود که که فاصله زمانی مصرف مواد غذایی شما افزایش یابد. و به همین دلیل بر روی کاهش وزن و لاغری شما تاثیر مثبتی ایجاد خواهد شد.

 

بهبود عملکرد کلیه

پلی‌ساکاریدهای موجود در عناب منجر به بهبود عملکرد کلیه و کم‌خونی ناشی از بیماری های کلیوی می‌ شود. این میوه باعث افزایش مصرف آب در بدن بیماران کلیوی میشود و به بیماران در درمان سنگ کلیه کمک شایانی می کند.

بهبود رشد مو

عناب باعث ایجاد گردش خون بالا در پوست سر می شود و با تقویت فولیکول های مو به رشد موهای شما کمک می کند و جلوی ریزش مو ها را می گیرد.

 

تنظیم گردش خون

دمنوش عناب باعث می شود که گردش خون بدن شما به بهترین شکل انجام شود و اندام‌ های شما از اکسیژن کافی برخوردار باشند. هنگامی که گردش خون بدن به درستی انجام شود ، شما احساس نشاط و تندرستی خواهید کرد . عناب بدلیل داشتن میزان زیاد آهن و فیبر ، تغذیه کننده خون است و در بهبود گردش خون نقش موثری دارد .

 

کاهش اضطراب و استرس

چای عناب به دلیل داشتن مقادیر کافی ویتامین C و سایر فلاونوئیدها و همچنین مقدار زیادی آنتی اکسیدان در داخل خود ، می تواند به کاهش استرس کمک کند . عناب با کمک به کاهش سطح هورمون های استرس به بهبود خلق و خو و درمان استرس و اضطراب کمک بسیاری می کند.

 

تامین سلامت پوست

بدلیل اینکه دمنوش عناب دارای مقادیر زیادی فلاونوئید می باشد ، به حذف رادیکال های آزاد پوست کمک می کند. رادیکال های آزاد از اصلی ترین عوامل به وجود اومدن چین و چروک است که عناب با حذف آنها به جوان ماندن پوست شما کمک به سزایی می کند. همچنین عناب به بهبود سریع زخم ها و حذف آنها از روی پوست شما کمک ویژه ای می کند . اکثر عفونت های پوستی مانند آکنه ، اگزما و جوش ها نیز با استفاده از عناب به راحتی از بین خواهند رفت و در نتیجه شما می توانید یک پوست سالم و به دور از بیماری های عفونی داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *