دمنوش ها و گیاهان ارگانیک

معرفی 8 دمنوش انرژی زا

معرفی 8 دمنوش انرژی زا

معرفی 8 دمنوش انرژی زا

معرفی 8 دمنوش انرژی زا ، از همان اول روز که بیدار می شویم کار هایی داریم که برای انجام این همه فعالیت که انرژی کافی برای همه آنها را نداریم. در این زمان مصرف دمنوش انرژی کافی را به شما منتقل می کند و این قابلیت را به شما می دهد که کار های خود را از سر بگیرید. دمنوش های گیاهی از محبوب ترین نوشیدنی ها به حساب می آیند. دلیل این محبوبیت هم حفظ سلامتی و درمان بسیاری از بیماری ها می باشد. دمنوش ها محدودیت خواصی ندارد و همه می توانند از آن استفاده کنند. مصرف دمنوش برای ورزشکاران حین فعالیت های بدنی، قبل و بعد از انجام فعالیت های بدنی بسیار پیشنهاد می شود. در ادامه درباره 8 دمنوش انرژی و خواص آن ها صحبت می کنیم.

معرفی 8 دمنوش انرژی زا

چای ترش

چای ترش از دسته چای های قرمز می باشد که طبع سردی دارد. مصرف چای ترش توانایی پایین آوردن دمای بدن و کبد را دارد. همچنین این دمنوش برای افرادی که به فشار خون بالا مبتلا هستند بسیار مفید می باشد. این هم باید اضافه کرد که مصرف این دمنوش سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. این دمنوش توانایی تأمین انرژی روزانه شما را دارد.

معرفی 8 دمنوش انرژی زا

 

چای سبز

امروزه کمتر کسی هست که از خواص فروان چای سبز غافل باشد. چای سبز از محبوب ترین دمنوش ها به حساب می آید. از خواص این دمنوش می توان به غنی بودن از آنتی اکسیدان ها و تحریک سلول های بدن و افزایش انرژی در انسان می باشد. این دمنوش به ورزشکاران و افرادی که می خواهند کاهش وزن داشته باشند پیشنهاد می شود.

معرفی 8 دمنوش انرژی زا

دارچین

این دمنوش از ادویه تند و گرم دارچین درست می شود. دارچین مانند محرک اعصاب عمل می کند و می تواند با طبع گرم خود به تقویت جسمانی افراد کمک کند. دارچین برای روز های سرد بسیار دلچسب و پیشنهادی است . حال چگونه این دمنوش را تهیه کنیم ؟! اول باید کمی از دارچین را با آب جوشاند و پس از آن با مقداری آبلیمو و عسل ترکیب کرد تا مزه تند دارچین بر طرف شود.

معرفی 8 دمنوش انرژی زا

گل گاوزبان

گاوزبان از گیاهان درمانی می باشد که در طب سنتی بسیار پیشنهاد می شود. گاوزبان مانند دیگر گیاه ذکر شده خواص نشاط آوری و تصفیه خون را دارد. برای تهیه دمنوش گل گاوزبان اول گیاه را با آب بجوشانید. بعد از جوشیدن به آن کمی آبلیمو و عسل اضافه کنید. و سپس آن را برای دقایقی دم کنید. افراد با نوشیدن این دمنوش می توانند خستگی های ناشی از فعالیت های بدنی روزانه را از بین ببرند.

معرفی 8 دمنوش انرژی زا

 

جینسینگ

این دمنوش توانایی کاهش استرس و تقویت قوای جسمانی در افراد را دارد و همچنین دمنوش جینسینگ تاثیر زیادی بر خستگی های ناشی از فعالیت های روزانه دارد و می تواند آنها را نیز رفع کند

معرفی 8 دمنوش انرژی زا

 

میوه

استفاده کردن از میوه ها به صورت معولی و به صورت دمنوشی به رفع خستگی های روزانه و تقویت قوای جسمانی افراد کمک کند. از دمنوش های میوه می توان به چای سیب اشاره کرد. تهیه کردن این دمنوش بسیار آسان است فقط باید مقداری از پوست سیب را با مقداری دارچین، عسل و زنجبیل مخلوط کنند و آنها را بجوشانند و سپس اجازه دهند که برای دقایقی دم بکشند.

معرفی 8 دمنوش انرژی زا

 

چای کوهی

چای کوهی از گیاه های مختلفی تشکیل می شود. افراد زیادی که علاقه به دشت و کوه دارند، نسبت به جمع آوری آن و استفاده از دمنوش آن اقدام می کنند. از تأثیرات چای کوهی می توان به دفع حساسیت ها ، رفع گرفتگی روده و آرامش بخشی اشاره کرد.

معرفی 8 دمنوش انرژی زا

 

ادویه های مخلوط

این دمنوش از مخلوط مقداری هل، جینسینگ، میخک، دارچین، زنجبیل و … تشکیل می شود. تهیه این دمنوش از ادویه های مختلف می تواند به تقویت روح و روان و البته قوای جسمانی افراد کمک کند و حس نشاط را در افراد مختلف برانگیزد.

 

کلام آخر

به هر داروخانه یا سوپر مارکت های معمولی که برویم محصولاتی با نام انرژی زا وجود دارند. ولی مصرف دمنوش یک چیز دیگه است. دمنوش ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر بدن و مغر تأثیر میگذارند و احساس خوبی را به فرد منتقل می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *