دمنوش ها و گیاهان ارگانیک

دمنوش های مناسب برای دوران بارداری

دمنوش های مناسب برای دوران بارداری

دمنوش های مناسب دوران بارداری

به دلیل مهم بودن این دوران باید در مصرف انواع نوشیدنی و خوراکی بیشتر توجه کرد. دمنوش های گیاهی از سالم ترین نوشیدنی ها برای این دوران می باشد. اما قبل از مصرف هرگونه دمنوش در این دوره باید با پزشک خود مشورت کرد. دمنوش های زیادی وجود دارند که برای خانم ها در این دوران مناسب باشند. البته باید با برنامه ریزی و بدون زیاده روی باشد. مصرف به موقع موجب رفع برخی مشکلات در این دوران می شود اما رعایت نکردن و زیاده روی آن موجب مشکلاتی می شود. در ادامه به بررسی دمنوش های مناسب دوران بارداری (دمنوش گزنه ، دمنوش بابونه ، دمنوش رزماری ، دمنوش گل محمدی ، دمنوش عناب ، دمنوش لیمو ، دمنوش نعنا ، دمنوش دارچین )  می پردازیم.

دمنوش های مناسب دواران بارداری

دمنوش گزنه

یکی از دمنوش های مفید در این دوران گزنه می باشد. از تأثیرات این دمنوش می توان به تقویت مفاصل و سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی (از جمله ویتامین‎های گروه دی، کربوهیدرات، پروتئین و اسید آمینه) اشاره کرد. این هم باید اضافه کرد که دمنوش گزنه ضربان قلب را آرام و مرتب می کند. گزنه به دلیل خواص فراوان در این دوران بسیار پیشنهاد می شود و گزنه علاوه بر دمنوش به صورت شربتی ، قرصی، کپسول استفاده می شود. مواد مغذی این گیاه به سم زدایی بدن ، افزایش شیر مادر ، کاهش درد قاعدگی کمک و موجب انعقاد خون می شود.

دمنوش گزنه 

دمنوش بابونه

بابونه خواص درمانی فراوانی دارد و از آن دسته گیاناهی هست که می توان روی آن در این دوره حساب کرد. دمنوش بابونه به کاهش دردهای مفصلی که در دوران بارداری پیش می‎آید کمک می کند. اگر در دوران بارداری هستید و احساس خطر و بدن شما ملتهب است مصرف بابونه را حدی بگیرید. علاوه بر کاهش درد این دمنوش به کاهش التهاب بدن و رفع بی خوابی کمک فراوانی می کند. مصرف دمنوش های گیاهی خارج از خواص فراوان آن اگر از کنترل خارج شود ممکن است به جنین و خود مادر آسیب وارد شود و حتما باید قبل از مصرف با پزشک خود درمیان بگذارید. دمنوش بابونه برای بارداری مشکل ندارد فقط باید چند ماه آخر مصرف نشود ، کافئین موجود در بابونه موجب رقیق‌شدن خون می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این دمنوش پر خواص می توانید به صفحه بلاگ بابونه مراجعه کنید

دمنوش بابونه

دمنوش رزماری

رزماری تقویت کننده خوبی برای ماهیچه ها و زایمان را آسان می کند. البته باید به این توجه کرد که در ماه های آخر بارداری از این گیاه مصرف نشود زیرا ممکن است ماهیچه‌های شما منقبض شوند و نوزاد آسیب ببیند.

دمنوش رزماری

 

دمنوش گل محمدی

دمنوش گل محمدی نیز از دمنوش های مهم این دوره است که نباید از دست دهید. از ویژگی های این دمنوش می توان به آرامش بخشی ، رفع التهاب بدن ، بهبود زخم و کبودی و عضلات قلب اشاره کرد. در این دوران برخی خانم ها دچار بی اشتهایی می شوند که راه چاره این بی اشتهایی دمنوش گل محمدی می باشد. همچنین گل محمدی اختلالات گوارشی را به حداقل می رساند و اگر کلسترول دارید نگران نباشید که خوردن این دمنوش به کاهش کلسترول خون شما در دوران بارداری کمک می‌کند. گل محمدی سرشار از مواد مغذی و ویتامین ها می باشد ، سرشار از ویتامین سی و به جذب آهن نیز کمک می کند. علاوه بر این به به تولید کلاژن برای تشکیل ساختار استخوان و عضلات جنین بسیار تأثیر دارد. از دیگر خواص این گیاه می توان به بهبود یبوست و بهبود سیستم گوارش اشاره کرد.

دمنوش گل محمدی

دمنوش عناب

عناب هم مثل گل محمدی سرشار از ویتامین سی می باشد و گر باردار هستید و معمولا احساس خستگی و بی‌حالی دارید این دمنوش برای شما پیشنهاد می شود. از تأثیرات این دمنوش در این دوران می توان به کاهش درد شکمی و کاهش افسردگی اشاره کرد. همچنین اگر حالت تهوع و یا کاهش فشار خود دارید این دمنوش ممکن است به شما کمک کند. این هم باید اضافه کرد که عناب به خانم های که باردار نمی شوند کمک می کند.

دمنوش عناب 

دمنوش به لیمو

به لیمو یکی از شناخته شده ترین دمنوش ها می باشد. این دمنوش برای تعدیل فشار خود توسط پزشکان به خانم های باردار پیشنهاد می شود. البته باید به این نیز توجه کرد که مصرف بیش از حد این گیاه ممکن است برای مادر و جنین خطرناک باشد پس باید مصرف این گیاه تحت نظر پزشک باشد.

دمنوش به لیمو 

دمنوش به

(به) به تنهایی خواص فراوانی دارد ولی از تأثیرات این دمنوش در این دوره می توان به  تقویت رحم خانم‌های باردار، کاهش میزان حالت تهوع در دوران بارداری و بهبود ناراحتی‌های گوارشی از خواص دمنوش به در دوران بارداری اشاره کرد.

دمنوش به 

دمنوش نعنا

دمنوش نعناع برای آرام کردن ماهیچه‎های معده مفید است. خوردن این دمنوش در ماه‌های اول بارداری، به رفع حالت تهوع کمک می‌کند

دمنوش نعناع

دمنوش دارچین

یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین دمنوش ها (دارچین) می باشد. از تأثیرات دارچین در این دوران می توان به آرامش اعصاب، رفع اضطراب و عفونت‌های دوران بارداری و … اشاره کرد. همچنین این دمنوش برای رفع حالت تهوع کمک و سموم بدن را رفع می کند.

دمنوش دارچین

نکته مهم

توجه داشته باشید که همه این دمنوش ها با خواص فراوان آن ها در صورت رعایت نکرد برنامه غذایی و مصرف افراطی ممکن است برای مادر و جنین خطرناک باشد. به این هم توجه داشته باشید که قبل از مصرف هرگونه دمنوش حتما با پزشک خود در میان بگذارید. چون ممکن است با نوع ذائقه شما سازگار نباشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *